Texty na webe máme… Ale sú stále aktuálne?
2 min čítania„Texty na webe máme!“ Ale ako dlho už tam sú? Dá sa o nich povedať, že sú stále aktuálne? Nedali by sa niektoré informácie podať čitateľom zaujímavejšie, príťažlivejšie? Nájdu na stránke skutočne to, čo hľadajú?
Naplánujte si revíziu textov!
Naplánujte si raz za čas revíziu textov! Prejdete si celý svoj web a jeho obsah.
Prečo? Pretože web je pre vás výkladnou skriňou i vizitkou zároveň. Z tohto dôvodu sa oplatí nepodceňovať ani revíziu textov!
Keď sa k nej odhodláte, častokrát môžete byť prekvapení. Ako som mohol toto napísať? To už dávno nie je pravda! Tá kolegyňa predsa u nás nepracuje už niekoľko mesiacov... Tú službu dočasne neposkytujeme, a táto na webe zasa úplne chýba...
To sú pri revízii textu pomerne časté reakcie. Skoro vždy prídete na to, že je na webe potrebná nejaká úprava.
Pokiaľ budete revíziu textov robiť pravidelne, mali by ste omnoho ľahšie docieliť to, že sa vám na stránke podarí zachovať aktuálny obsah. Klienti a návštevníci webu isto ocenia, keď dostanú relevantné informácie. Určite nie je dobrou vizitkou, keď v sekcii Aktuality či Novinky je tá najčerstvejšia správa stará niekoľko mesiacov alebo posledná fotogaléria pochádza z dôb, keď ste ešte s webom len začínali.
Ak budete obsah webových stránok neustále rozvíjať, ste na dobrej ceste k získaniu zaujímavej konkurenčnej výhody. Ale pozor! Vždy si postrážte, či sa už daná informácia v nejakej podobe na webe nevyskytuje, aby nedochádzalo k zbytočnému dublovaniu.
Štruktúra a prehľadnosť webu
S tým súvisí štruktúra a priehľadnosť webu. Návštevník by mal vždy mať pocit, že vie, kde sa momentálne nachádza. Orientácia na webe má byť jasná a čo najviac intuitívna. Pokiaľ tam návštevník nenájde v pomerne krátkej dobe to, čo hľadá, môže sa stať, že z nej odíde a už sa na ňu možno nikdy nevráti.
Ak nie je štruktúra webu popredu premyslená a jednotlivé texty nie sú dobre členené do rôznych kategórií, môže sa stať, že sa bude cítiť návštevník stratený. Logicky mu potom príde na webe trpezlivosť a stránku opustí.
Preto je dobré mať určenú stratégiu, ktorá vám dá jasné pravidlá pre tvorenie obsahu, a to nie len textov, ale aj obrázkov, fotiek či videí.
Pri revízii textov na vás dosť často vypadnú aj rôzny „kostlivci“ v podobne gramatických chýb, preklepov či nevhodných formulácií. Určite sa vyplatí zamyslieť sa nad tým, či by niekde nebolo vhodnejšie použiť iné slovo alebo slovosled, aby bol text zrozumiteľnejší alebo čitateľnejší.
Pútavé nadpisy aj texty
Samostatnou kapitolou sú aj pútavé nadpisy aj samotné texty, ktorých hlavným cieľom je pritiahnuť návštevníka k webovej stránke. Určite platí, že by mali byť krátke, výstižné a zrozumiteľné. Pochopiteľne so správnou optimalizáciou, aby oslovili toho, koho by mali.
Zároveň je fajn, keď sa podarí zachytiť aj aktuálne trendy. Weby sú živým organizmom a ich móda sa mení, rovnako ako u akýchkoľvek iných výrobkov či služieb.
Takže, kedy ste naposledy robili revíziu svojej webovej stránky? :)